Original Research
The concurrent validity of learning potential and psychomotor ability measures for the selection of haul truck operators in an open-pit mine
Submitted: 29 October 2005 | Published: 29 October 2005
About the author(s)
Marikie Pelser, University of South Africa, South AfricaZ. C. Bergh, University of South Africa, South Africa
Deléne Visser, University of South Africa, South Africa
Full Text:
PDF (197KB)Abstract
Opsomming
Die doel van die ondersoek was om die saamvallende geldigheid van leerpotensiaal en psigomotoriese metings vir die voorspelling van die werkprestasie van sleepvragwabestuurders in ’n oopgroefmyn te beoordeel. Addisionele doelwitte was om die aard van die verwantskap tussen leerpotensiaal en psigomotoriese vermoëns te gepaal en om die relatiewe bydraes van hierdie veranderlikes as voorspellers te bepaal. Die voorspellers was die TRAM 1 Leerpotensiaaltoets en die Vienna Test System subtoetse wat toegepas is op 128 ervare sleepvragwabestuurders. Die werkprestasiekriteria was inteikentyd, gekorrigeerde tonmaat gesleep en toesighouerbeoordeling. Die saamvallende geldigheid van die leerpotensiaal en psigomotoriese metings is gedeeltelik ondersteun. ’n Ondersoekende faktorontleding het die bestaan van ’n algemene kognitiewe vermoëfaktor (g), wat onderliggend aan die leerpotensiaal en verskeie psigomotoriese metings is, redelik oortuigend gestaaf. ’n Algemene psigomotoriese faktor is nie in die huidige ondersoek gevind nie. Voorstelle is gemaak om die ontwerp- en kriteriumtekortkominge te verbeter.
Keywords
Metrics
Total abstract views: 4305Total article views: 3656